26 okt. 2018

En ampel i min smak

Bloggsamarbete

Jag har egentligen aldrig varit duktig på att sköta grönväxter och har därför inte skaffat mig några större. Under den senaste tiden har det av någon underlig anledning dykt upp både en och två. Eftersom vi inte har några fönsterbräden har det varit rätt så svårt att placera dessa så att jag blir nöjd. Har funderat på amplar men tycker inte att de är så snygga. Gillar nog macramé och snäckor (hihi) men inte riktigt i ampelform. Känns så gammalmodigt på nåt sätt. Därför blev jag urlycklig när jag hittade inne hos Lovely Home denna fina glasampel som kommer från Amanda B.  Härligt juterep med en stor kruka av tjockt glas . Hängde upp den i vardagsrummet i en rottingkrok.  Ser riktigt hemtrevligt ut.  Lovely Home är en inrednings- och presentaffär i Kotka som även bjuder på härliga produkter i sin nätaffär. 

Gardinerna ser helt bruna ut på bilderna, men är nog grågröna




En ole aikaisemmin ollut innostunut viherkasveista sillä en yleensä saa kukkani pysymään elossa kovin pitkään. Nyt kuitenkin minussa on herännyt kukka villitys ja olen viime aikoina ostanut vaikka mitä kasveja. Vaikeus on ollut löytää niille paikka sillä meidän kodissa ei ole ollenkaan ikkunalautoja. Todella häiritsevää! Olen miettinyt jos käyttäisi amppeleita, niillä saisi kivasti kukat mukaan sisustukseen. Mutta mielestäni makame/simpukka amppelit eivät ole niin kivoja. Sen takia innostuin kovasti kun löysin Lovely Home-verkkokaupasta tällainen juuttinen vaihtoehto jossa iso paksulasinen ruukku. Amppeli on Amanda B:mallistoa ja tykkään kovasti. Ripustin amppelin rottinkiseen koukkuun ja täytyy sanoa että näyttää itseasiassa oikein kodikkaalta kun muratti nyt löysi paikkaansa olohuoneesta. Lovely Home on sisustus-ja lahjaliike jolla on kivijalka kauppansa Kotkassa mutta myös palvelee kivasti verkkokaupalla. 

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...