17 apr. 2018

Vårmässan 2018

Även detta år hade jag möjlighet att delta i den traditionella vårmässan i Mässcentrum. Åkte dit på lördagen i strålande solsken och fastän det kändes minst sagt fånigt att vara inomhus en dag som denna, kan jag bara konstatera att det nog är här på vårmässan som min vårfeeling verkligen kommer igång.

Åkte dit med dottern och vi spenderade nästan hela eftermiddagen där, bland de färgsprakande vårblommorna. Även detta år skippade vi ganska snabbt både pontonbryggor, utedass och värmepumpar och fokuserade på blommor, trädgård och inredning. När man går omkring där kan man inte undgå att se glada och inspirerade människor som är taggade till tusen att börja fixa sina terrasser och trädgårdar. Så blev även jag! Håller på att förnya möbler och ytor inomhus just nu men efter det skall även jag fokusera på trädgården. Och då menar jag både terrass och den lilla gården som omringar vårt hus. Trädgårdsmöblerna skall målas och jag hoppas på att få terrassen ombyggd (krävs lite hjälp av mannen och han är minst sagt ivrig😀). Och naturligtvis skall växtligheten ses över. Men det blir till lite senare i vår. Nu är det som sagt inomhus det fixas.

Eftersom jag målar inomhus just nu intresserade både Uulatuote samt Tikkurilas färgutbud. Även de vackra balkonginredningarna drog blickarna till sig och fick mig att önska att även jag hade en mysig inglasad balkong att inreda😊.  I år användes mycket glas och trä i inredningarna och det gillade jag massor. Hängande amplar och luftväxter i diverse glaskulor, rustika bord och bänkar, trälådor och mycket rotting är något som just nu verkar vara väldigt pop eftersom man stötte på dem på många ställen. Även detta med att använda och inreda med naturmaterial tycks än hänga med i trenden.







Också skolan där jag studerar inredning, hade möjlighet att i år delta i balkongprojektet - det blev en färgglad balkong med temat Urban Jungle. Mycket snyggt och inspirerande. Här var det djungeltema, återanvändning och beachstyle som kom samman och det var mycket lyckat. 



Ja, intrycken är så många efter en mässa att det är svårt att säga vad som var mest intressant eller bäst. Men att man blir  i n s p i r e r a d  till tusen är det nog inte att överdriva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...