26 jan. 2018

Frisk luft och god sömn

Har sovit så gott de senaste nätterna. Mannen brukar gå och lägga sig betydligt tidigare än jag och han öppnar alltid fönstret innan. När jag tassar upp brukar det vara rätt så kallt i sovrummet men jag brukar faktiskt lämna fönstret så vi får frisk luft. Tror faktiskt att det är p g a detta som jag nuförtiden sover bättre. Bra luftkonditionering är faktiskt a och o för att människan skall må bra och just nu har jag hört om flera arbetsplatser där man har problem med just detta och därför passar jag på att skriva detta inlägg med Luftmiljöbutiken . Hur i all världen skall man kunna jobba en hela arbetsdag om luften inte cirkulerar som den skall och man får både huvudvärk och blir trött. Man har konstaterat att bra luftkonditionering bättrar på både koncentrations- och prestationsförmågan. Det är egentligen så enkelt - när luften är ren har du lättare att andas och då mår du bättre! Även skolorna borde satsa mer på detta med luftkonditionering för att våra barn skall orka vara flitiga och kunna lära sig.  Frisk luft= bra luftmiljö. Då menar man rätt luftfuktighet och temperatur samt givetvis mängden partiklar i inomhusluften. Dessa påverkar hur vi känner oss och hur vi mår mer än vi tror.


För den som fryser i ett kan det vara bra att se över er värmepumpen (tex Daikin) eller värme-element som borde värma utrymmet. Vi har under den senaste månaden haft remont på våra termostat, vilket inneburit en massa ommöbleringar i hela huset och remontgubbar som sprungit ut och in hos oss. Igår blev hela projektet klart för vår del och vi hoppas kunna njuta av varma sköna temperaturer på vintern och givetvis då sval innetemperatur på sommaren. Det finns nuförtiden massor med bra och effektiva lösningar till både hem, skolor, kontor och sommarstugor. Hemma hos oss är det alltid ganska varmt och vi trivs med det - men nu vet jag att jag även vintertid behöver ha fönstret uppe lite grann, för att få den bästa nattsömnen. Den senaste veckan har jag genom det öppna fönstret hört vinden vina, regnet ösa ner och plogbilarna köra... ;)



Njut av fredagskvällen och av hela helgen,


1 kommentar:

  1. Hey, it looks great! On matters of style, swim with the current, on matters of principle, stand like a rock.
    Most people will never be great in #Style, BUT YOU ARE ;-).

    Let me share something with you! Did you know that you can print favorite photos of your work and hang them on the wall as canvas prints? Bring your ideas into real life, with an option to print even large canvas prints.

    Here

    SvaraRadera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...