22 dec. 2017

22 december

Sitter här i köket och jobbar. Försöker i alla fall göra det men märker att jag bläddrar runt hos er bloggare (och ser hur fint och juligt ni fixat i era hem) och nu då själv fick för mig att posta dagens inlägg. Dricker glögg och njuter här i ljuset av stearinljus. Lyssnar på julmusik och väntar att sonen skall komma hem från skolan där det morse var julfest. Den sista julfesten i högstadiet...

Idag tänkte jag att vi skall göra fudge här hemma. Fick nys om ett enkelt och gott fudge-recept som jag gärna delar med mig ifall det blir bra. Brukar du göra julgodis till jul? Vi har alla år gjort kola, ischoklad samt annat smaskigt med aldrig fudge. I år har vi faktiskt inte gjort något godis alls, så det skall bli kul. Kanske det blir en Rocky Road också..



Ljusstaken ni ser ovan, gjorde jag när jag snickrade i Karis under våra lektioner i möbelsnickeri. Denna gick snabbt att göra och blev ett "sista projekt" innan allt var slut där. I skolan sågades stycket ut, borrades hål för sju kronljus (visste ni att kronljusen är 22 mm tjocka? Kanske något man annars inte tänker på...) och så slipades och sandpapprades den. När jag kom hem betsade jag ljustaken vit och gjorde vita dekorationsmålningar på den. Gillar den faktiskt massor. Den är så fin när alla sju ljus brinner.


Jag hoppas att ni alla fixat klart där hemma inför julen, för nu är det dags att börja njuta av högtiden. Ännu i kväll skall jag fixa några saker men efter det...bara myyys 💝


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...