14 dec. 2017

14 december- 11 dagar till julafton

 I går hade vi världens bakrumba här hemma och det hela blev ett så stort projekt att vi all fullkomligt stupade i säng på kvällen.  Vi gjorde så fina peppisar med dekorationer i vitt, rött och grönt och massor med godisar. De är så fina att man nästan inte nämns äta upp dem (inte för att det kommer att bli någon större svårighet i denna godisgalna familj).  Idag har jag ledig kväll och skall åka på julshopping (ensam!  😉 ). Ser faktiskt riktigt fram emot det. Efter de senaste dagarnas fruktansvärda väder, var det så halt i går på vissa ställen, att jag råkade falla på gården vilket var katastrofalt för mitt redan sjuka knä. Känns som om något "lossnade" och kved av smärta i går kväll. Idag är det lite bättre och skall ta lite extra värkmedicin innan jag skall på julklappsjakt.. (kan ju alltid sätta mig på café ifall påfrestningen blir för stor för benet).



I morgon är det dags att ta fram julgranen. Satte i går kväll och tittade var den skulle kunna stå i år. Skall bli spännande att se i vilken färg den dekoreras detta år..

Ha en riktigt skön torsdagskväll, här hos oss är det nu nummer 4 som insjuknat i flunssan. Feber och grym hosta är det som dottern fått. Tur att hon blev sängliggande nu och inte nästa vecka.. endast jag som hållits frisk än så länge..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...