1 sep. 2017

Min höstlista

Hör ni, det är idag den 1 september. Är det nu det blir höst? Tänkte haka på på Lottas höstlista som hon publicerade på sin blogg Pussel. Gillar inte speciellt bra hösten men visst finns det något bra även med denna årstid. Här kan ni läsa vilka känslor och tankar hösten för med sig hos mig.


Man vet att det är höst när: terrassen är ofin och tråkig och ingen vill sitta därute mer. Även de soliga dagarna minskar och blommorna där ute börja se skruttiga ut.
Låt som ger mig höstkänslor: Den första jag tänker på är Tomas Ledins " Sommaren är kort", fast den verkligen inte är en höstlåt. Det gäller verkligen att försöka ta vara på alla fina dagar- innan vintern är här.
I höst vill jag klä mig så här: Strumpor sätter jag på mig igen först i oktober, sköna mjuka och varma kläder gör att hösten känns mysig.
Hösten doftar: Svamp, fukt och vått. Gillar att ströva omkring i sogen där alla dessa dofter finns .
Det bästa med hösten: Att vi går mot julen, som jag älskar. Under hösten är det även helt tillåtet att frossa i stearinljus och fixa mysiga kvällar med familjen,  promenader i svampskogen. 
Det sämsta med hösten: kylan, ruskigt väder, vått- känslan av att sommaren kom och gick...
Mat som jag förknippar jag med hösten: svamp (fast jag inte äter dessa), pajer och kött
En höstkväll spenderas: inomhus, mysande i soffan med en bra film, gott att äta. I vår familj sätts även bastun på rätt ofta under hösten.
En sak jag ser fram emot i höst: Att hitta ett jobb som jag trivs med, kanske en resa eller två. Och i början på november börjar jag planera julen...
Haka gärna med på denna lista över hösten. Skriv i kommentaren att du tänker skriva ner den på din egen blogg, så jag vet att komma och läsa...


Ha en fin start på weekenden,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...