1 aug. 2017

Första augusti - gjort och ogjort

Nej hjälp, ny månad igen, redan 1:sta augusti och jag tycker att sommaren inte ens kommit än riktigt igång. Åtminstone här i södra Finland har vi verkligen haft rätt så många mulna och regniga dagar och jag känner verkligen inte att jag fått ut av sommaren det jag velat. Under hela sommaren har det blivit hela 3 stranddagar, varav två slutat rätt så snabbt pga molnighet. Har simmat 1 gång och inte ätit kräftor en enda gång under sommaren. Har inte heller varit och plockat jordgubbar eller blåbär. Inga loppisar, förutom besök på självbetjäningsloppiset i närheten har det heller blivit. I början av juni gjorde jag en bucket list  över vad jag ville göra under sommaren och tänkte ni skulle få se hur det gott med den...


  • besöka Sveaborg OGJORT
  • åka till Tallinn ( har en gratisresa kvar) OGJORT ÄNNU
  • göra en dagstur till Ekenäs, Hangö eller Borgå OGJORT
  • njuta på stranden 3 GÅNGER
  • spendera en kväll på Borgbacken OGJORT
  • gå och plocka jordgubbar OGJORT
  • plocka blåbär OGJORT
  • fixa jobb åt mig (halvdags/deltid/distans -hör av er om ni vet om nåt... ) INGET NAPP ÄNNU
  • slutföra mitt examensarbete inom inredning  NÄSTAN KLART
  • grilla  JO
  • äta kräftor OGJORT
  • fixa i trädgården JO LITE
  • promenera till Glims eller kaffestugan på kaffe och glass  HAR BESÖKT GLIMS
  • gå på loppisar OGJORT
  • åka till Helsingfors/Salutorget OGJORT
  • gå på bio med barnen OGJORT

Känner alltså verkligen lite angst över att sommaren och sommarlovet lider mot sitt slut. Ännu har vi dock kvar en resa till Grekland och jag hoppas att den gör sommaren. Men visst finns det saker som jag gjort och som varit jätteskoj trots att de inte fanns på listan. Som t ex dessa: haft 100-årsfest, besökt två väninnors sommarstugor, träffat min lillasyster och hennes familj som bor i Schwitz och varit 2½ vecka i Finland, köpt ny bil, njutit av soliga dagar på den egna terrassen, fått tre artiklar skrivna, träffat kära släktingar , besökt rhododendron-parken i Helsingfors, shoppat, varit hundvakt i 6 dagar, cyklat, fått prova på akupunktur, koppning och moxa. 


Nu återstår alltså sommarens höjdpunkt - en resa till värmen, och denna gång åker alla i familjen iväg. Skall verkligen bli härligt. Som vi längtat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...