28 juli 2017

Här borde målas

Nu har vi bott ca 10 år i detta hem och jag tycker mig börja se att det skulle vara på sin plats med att måla alla väggar. De är i och för sig helt ok men ifall man tittar närmare på dem ser man definitivt att de har massor med mindre skavanker. Väggarna i trappan är t ex helt grådaskiga efter kletiga barnhänder som rört vid väggen. Fast man tvättar dem regelbundet ser jag att man nog tyvärr inte får dem helt vita. Det är som om smutsen flyttar sig när man tar dem med svamp. Skulle ha lust att måla en vägg i taget här hemma, bara för att få alla gamla skruvhål och spikmärken bort. Här borde alltså spacklas och målas. Ja, renoveras lite grann. Även en ny terrass borde vi låta göra.


Även i köket finns det en vit vägg och jag går dagligen förbi den och ser hur det finns skrapmärken och diverse fläckar från mat som av någon konstig anledning hamnat vid golvlisterna, även spår efter stolkarmar och bord som skrapat mot den vita väggen. Vårt matbord har ju under åren varit även svart vilket gjort att det verkligen finns svaga svarta skrapmärken vid väggen. Hur ofta målar ni om hemma hos er?



Ja, det börjar bli lite skamfilat ut på vissa ställen i vårt hem. Fick dessutom för mig här i veckan att jag skulle vilja flytta men de drömmarna skall jag nog gräva ner. Vi trivs bra, det är omväxling jag behöver och det får jag snart när jag växlar ut det tråkiga och gråa vädret mot solen i Grekland :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...