24 aug. 2017

Än är det sommar kvar...

...eller är det?

Har fasligt svårt att förstå att det är sommar ännu.. Det är både kallt och grått där ute och inte visar solen sig heller mer än 1 minut per dag. Jag försöker intala mig själv att det ännu är ett bra tag till hösten men måste nog kämpa. Rönnen utanför huset är proppfull med fina stora rönnbär, bladen faller ner på marken och terrassen är ovårdad och ful efter att ingen trivats där på tre veckor. Sommarblommorna har ruttnat bort och det ser bedrövligt ut på gården. Kämpar emot och hoppas innerligt att vi ännu denna höst får njuta av soliga och varma dagar. 


Trots det usla augustivädret, önskar jag er alla en fin torsdag, Idag blir det en tur till skogen och så skall jag klippa gräsmattan,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...