4 dec. 2016

Selmas saga

Åh vad jag gillar årets julkalender på SVT,  Selmas Saga. En riktigt härlig julsaga där man känner av den gamla tiden och det lite spännande kring julen. Ingen annan i familjen ids sitta varje morgon och titta på den men jag nästan väntar på kvällen att det skall bli morgon så jag får mysa framför julkalendern med morgonkaffet. Om du inte hängt med från början och vill se på de tidigare avsnitten , finns de att se på SVT Play. Lägger in trailern för julkalendern här så kan ni se vad det handlar om. Har du tittat på Selmas saga? Vad tycker du den? Har inte en blåblekaste aning om vad för julkalender som säsnds i den finska televisionen - det är nog nästan alla år Sveriges som intresserar...


 

Idag skall jag och dottern dekorera små pepparkakor som jag bakade igår. Har sån julfeelis just nu att jag bara går omkring och pysslar - så mysigt. Borde hinna en svänf till skogen idag också för jag har några juldekorationer på hälft.

Ha en fin andra advent,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...