9 dec. 2016

Lingonris till jul

Tycker verkligen om att dekorera med lingonris till jul. Var och plockade en hel påse och fick lagat många fina kransar och andra pynt med dem. Gjorde kransar till fönstren och vitrinskåpers glasdörrar men även större som jag skall hänga i taket fast med fina julband.


Kom plötsligt ihåg att jag hade en oasis kvar sedan gammalt pyssel och gjorde en härlig uppsättning till hallen. Den blev verkligen ett blickfång och efter att jag satte i en ljusslinga ( råkade ha en grön i lådan) blev den om inte ännu finare.




 Den lilla granen bar jag med mig hem från Ikea senast jag var där...och den stora kransen har jag ännu inte bestämt mig var den skall få hänga, så den står och väntar där på skänken så snällt.Frpn en sak till en annan- inte missade ni väl Ernst i går? Hann som tur hem från skolan så jag fick se programmet och visst blev det fina grejjer igen. Gillade verklgen de enkla änglarna och trädet med bollarna. Skulle gärna ha ett sådant i huset, jag med. Kanske jag hinner göra ett innan jul... Vad tyckte du bäst om av det han gjorde i första programmet?


Idag fick jag äntligen Hemma hos Ingeborg-bloggen flyttad hit till Livingroom-bloggen. Det betyder att ni kan läsa mina tidigare inlägg längst ner här på den här bloggen.
Vill även påminna om utlottningen. Klicka här så kommer ni direkt dit  ifall ni ännu inte deltagit och har något bra förslag på vad man kunde göra av överbliven sisal.

Önskar er en skön fredag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...