26 dec. 2016

Äntligen en lite lugnare dag

Vilka hektiska, men trevliga dagar vi haft. På julaftonen var vi som jag tidigare redan berättade hosmin mamma tillsammans med min syster och hennes familj. Det var tjo och stoj och det blev både härlig mat, trevligt prat och mycket julklappar. Tomten hämtade igen så mycket fint. Bl a fick jag en ny härlig svart - vit tjock virkad badrumsmatta som min snälla mamma gjort och så den mycket omtalade "bloggarens almanacka" som jag verkligen kommer att behöva. Och lite annat smått och härligt som jag blev så glad åt. I går hade vi hela slurven här på små saltigt, ost och vin samt kaffe och kaka och på kvällen var jag så trött att jag bara satt ( läs: låg) i soffan och drack lite mer vin och åt choklad...

Idag tänker jag bara ta det lugnt här hemma, diskmaskin rullar på och har redan hänt upp en maskin tvätt och nu kändes det rätt med lite datortid, kanske t o m med lite skrivjobb senare på dagen. Mannen gick till gymmet och barnen sitter i respektive rum och spelar på datorn och lyssnar på musik, härligt tyst är det just nu... 








I morgon skall tre i familjen på jobb igen medan jag jobbar lite på här hemma och sonen njuter av sitt jullov. Skall bli riktigt skönt med några vanliga dagar här emellan. Hoppas ni alla har haft en härlig jul och fått vara med nära och kära samt ätit härligt julmat. Nu närmar sig de sista dagarna av detta år - ta väl vara på dem.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...