19 okt. 2016

Better than Yourself

God morgon, idag kikar jag snabbt in mellan mina skrivjobb för att dela med mig lite musik till er, ifall ni inte ännu upptäckt en av mina favoritband, den danska gruppen Lukas Graham. Vilken fantastisk röst denna unge sångare, Lukas Forchhammer har. Kan ibland bara sätta på deras musik, låta Lukas underbara röst strömma ut ur högtalarna och falla i trans  (eller ofta öronpropparna eftersom resten av familjen inte alltid är så lyckliga över detta) 



Från Wikipedia om gruppen: 



"Lukas Graham's music has been described as a pop-soul hybrid.  Lyrically, the songs often deal with relatable experiences like growing up poor or drinking. The band's most popular song, "7 Years", describes growing up and aging at specific points in life .



Lukas grew up in a self-governing artistic community in the middle of Copenhagen called Christiania. The area is known for both its "utopian", creative atmosphere and relative poverty. His experiences growing up in the community have shaped both the sound of his music and the lyrics he writes "   



 



Det är så mina tårar börja trilla då jag lyssnar på denna låt "Better than Yourself", som är en av favoriterna. Varsågoda, sätt er ner, sätt högtalarna på datorn lite högre, luta dig tillbaka i stolen, slut ögonen och bara



n j u t...



 



https://youtu.be/dRmHf7mYYCI



 



 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...