17 sep. 2016

Me and my primers

 



Lovade för ett tag sedan att berätta lite mer om två andra favoritprodukter i Mary Kay-serien. Älskar nog alla produkter ( och det är ganska många vid detta lag) men av dem jag regelbundet använder är dessa två stora favoriter. Läser och följer med ganska många make-up grupper på Facebook och väldigt ofta talas det om bra knep att få makeupen att hålla hela dagen. Om jag skall på fest eller till något annat ställe där jag vill att make-upen skall sitta snyggt hela dagen - då använder jag p r i m e r s. Både under min foundation samt på ögonlocken. Mary Kays foundation primer gör huden mjuk och len och gör att min foundation mer hållbar. Den är en superbra grund för en foundation och gör att små skavanker så som porer och linjer syns betydligt mindre. Jag älskar den och den är sååå dryg.



Den andra primerns som jag dagligen använder är eye-primer, eftersom jag dagligen använder ögonskugga. Många tjatar om att ögonskuggan försvinner under dagen men jag hör inte till dem längre. Sätter en lite mängd primer på ögonlocket och sedan lägger jag den ögonmakeup som jag vill ha. Kan lova er att ni har färg kvär på locken även när ni kommer sent hem efter en trevlig kväll. I just love them ! <3



Någon som vill testa? Klick...



DSCN5419.jpg



DSCN5418.jpg



I compacten ser ni favoritfärgerna på ögonen just nu...



Kramar till er alla,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...