27 juni 2016

Nu kör vi igång igen...

Vilken härlig midsommar vi haft . Har verkligen varit en lång helg som vi hunnit göra massor på. Midsommarafton spenderade vi på Borgbacken vilket vi aldrig gjort tidigare men definitivt kommer att göra om. Det var en trevlig kväll och fast det såg regnsjukt ut klarade vi oss med endast några droppar helt i början av eftermiddagen. Inga köer och man fick t om parkeringsplats helt på nöjesfältets p-plats och det är sällsynt. Vi åkte i alla möjliga karuseller, tåg och annat och givetvis blev det lite gott att äta också. Under hela juni har jag verkligen fuskat med maten och min lchf har varit ett minne blott. Men nu rycker jag upp mig igen och står fast vid mitt beslut att gå ner till den vikt jag bestämt mig för. Och dit är det ännu en liten bit. Under tiden jag fuskat har jag inte gått så mycket upp i vikt men dessvärre nog inte heller gått ner ;)



DSCN4470.jpg



Idag är det min första semesterdag och därför vill jag ju även kunna njuta lite. Har mycket svårt med socker och kan helt lungt vräka i mig en hel påse godis. Önskar jag vore en sådan person som kan öppna en påse och bara ta några karameller ur den - men tyvärr funkkar det inte. Har därför bestämt mig att tillåta mig frukter vilket ju inte hör till lchf-dieten. För fastän frukter innehåller fruktsocker så är väl det hälsosammare än att vräka i sig rent socker i form av godis ;))?



Har fortfarande tänkt vara utan all vitt mjöl, pasta och ris samt potatis. Potatis har jag ätit nu under min fuskperiod lite grann i form av franska potatisar och nu under midsommaren har jag tre dagar ätit nypotatis. Men godis har jag proppat i mig i mängder !! 



Nu skall 10 kg ännu bort och deadlinen är i slutet av juli då vi åker till Grekland. Avger små rapporter här på bloggen så ni ser hur det går för mig...



DSCN4469.jpg



Efter att ha ätit mängder med smör och ägg i fem månader kan jag berätta att jag varit litet utled på dem men nu börjar jag min morgon med ägg, kvarg och kaffe. Vaknade redan när mannen åkte till jobbet idag lite över 06 och steg upp ganska tidigt eftersom jag har svårt att bli kvar i sängen. Nu är klockan 09 och ännu hör man inga ljud från barnen som säkert kommer att sova ett bra tag till. Skull  n j u t a  av denna morgon. Första semesterdagen. Ingen sol idag men igår var vi på stranden och njöt av både sol och bad. Eller barnen simmade ..inte jag. Vattnet var 18 grader . Som ni vet så älskar jag solen och värmen och kommer verkligen att njuta av solen alla de dagar den visar sig för oss.



DSCN4472.jpg



Trevlig måndag, 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...