16 apr. 2016

Årets vårmässa

Förra helgen var jag på årets vårmässa i Mässcentrum som även i år var en stor inspirationskälla. Man får verkligen tiden att gå där inne när man cirkulerar omkring och tittar på allt fint som ställts fram för besökarna. Vilken färgprakt ! Många firmor och försäljare som funnits med redan i flere år men även några nya bekantskaper. Har man inte ännu funderat på den egna terrassen och vilka blommor man skall plantera i sommar så gör man det genast efter en sådan mässa som denna. I ett hörn av hallen doftade det jord, blomlökar och dofter av tusentals blommor och i ett annat hörn kände man kulinariska dofter. Det friterades rödbetschips, gjordes ekologiska små munsbitar och goda smoothies. I avdelningen med sommarstuga-produkter dvs. bryggor, utehus och bastubyggnader vistades jag nästan inte alls då det fanns så mycket att se på att jag måste skippa något. Här kommer en hel drös med härliga, inspirerade bilder från årets vårmässa. Varsågoda ..



lataus%20%2812%29.jpg



lataus%20%2814%29.jpg



lataus%20%288%29.jpg



Min blogg-granne Satu med bloggen Rauharentola hade inrett ett växthus på mässan. Tog en stund innan jag hittade stället och hade så sett fram emot att träffa Satu. Men när jag äntligen kom till rätt ställe syntes ingen utställare till så jag fick bara beundra de fina små husen som alla verkligen var olika varandra.



lataus%20%286%29.jpg



lataus%20%283%29.jpg



Här var det en liten färgexplosion. Happy Lights-bollarna som verkligen gjorde en glad. Med dem kan man göra en ljusslinga i precis de färger man önskar. Har några sådana redan hemma men man blir liksom sugen på lite fler ...



lataus%20%282%29.jpg



Härliga fåglar att lysa upp gården med - eller varför inte ha sådana i inredningen.. inomhus. Skulle vara ganska fina, tycker jag!



lataus%20%285%29.jpg



Piironki hade ett ständ fullt av ljuvliga smycken och annat. Fastnade för ett av halsbanden som jag inte kunde lämna oköpt. Ett svart pärlhansband med tofs.. like t!



lataus%20%289%29.jpg



Och dessa underbara oliver i alla tänkbara smaker. Ja, oliver får man ju äta i lchf-världen och det gjorde jag minsann. Tror att jag smakade på nästan alla smaker. Helt gudomligt goda var de. Lika lockande var den stora mängden ostar som fanns att smaka på - slurp. Det blev ganska många smakbitar där också :)



lataus%20%2813%29.jpg



Dessa fina vita paraplyer har ni säkert sätt några gånger redan. Alla som var på mässan och haft kameran med har säkerligen fotat dem. Vilken syn! Så stilfullt och snyggt att man bara stod och gapade med ansiktet uppåt. Vilken lyckad installation.



lataus.jpg



Lite "syndade " jag nog under dagen. Kände en härlig doft av stekt kött och såg plötsligt mäniskor stå och köa framför Atrias smakdisk och ställde mig även i kö. De bjöds på ett bröd fyllt med maletköttbiff, coleslaw och tomat- och jag åt.. hoppades verkligen att min mage inte skulle reagera på brödet då jag inte på nästan fyra månader ätit mjöl. Men som tur gick allt bra...



lataus%20%2816%29.jpg



...och när jag en gång hade syndat gjorde jag det på nytt när vi kom fram till en disk där de gjorde smoothies och jag bara kände att jag måste få smaka på den. Det blev en grön variant som innehöll bla spenat, avocado och kiwi. Så läckert det var!



lataus%20%2811%29.jpg



Att åka hem från en lyckad mässa är nog det härligaste som finns. Huvudet är fullt av fantastiska bilder, dofternas paradis och ögats lekplats. MAn känner sig verkligen inspirerad till tusen och taggad inför den annalkande våren.



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...