26 mars 2016

DIY - äggskal med ljus i

I det senaste numret av Kuriren kan ni se några av mina påskpyssel. Tänkte dela med mig av ett pyssel som jag faktikt gillar. Så enkelt och kul att göra. Och man kan göra hur många som helst. Just nu till påskens bjudningar blir det fint att ha några äggskalsljus på bordet. Så här enkelt är det: Spara några äggskal som du tvättar. Limma under skalet en knapp (en så osynlig som möjligt). När limmet torkat är det bara att sätta in ett teljus, gärna ett med genomskinlig hylsa.. voilá. Bara att ställa lite här och där på påskbordet.



IMG_4241.jpg



 



IMG_4242.jpg



 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...