29 feb. 2016

Jag drömmer igen

På hösten och tidigt på våren önskar jag alltid att jag hade ett ställe inne där jag ändå kunde njuta "ute". Liksom en inglasad balkong eller ett utehus.Det skulle kännas lite lyxigt att bara kunna sitta där och njuta. Kanske tända lite ljus och några happy-lights och kanske njuta av ett glas bubbeldricka eller en god kaffe. Ibland när man ser sådanan balkonger eller utehus blir man allt för ofta litet bitter att man inte själv bor så att det är möjligt med något liknande. Som tur är har min mamma en härlig inglasad balkong där vi ibland brukar sitta och dricka eftermiddagskaffe. Solen skiner just passligt där och det blir aldrig för varmt. Även på hösten kan man fint sitta där och njuta av de mörknande kvällarna - utan att frysa. Mamma har dessutom en liten infravärmare där uppe vid taket så man kan på rikitgt sitta där trots att temperaturen fallit lite mer. Tänker på rum som dessa då man börjar ha lite vårkänsla som jag just nu har.



IMG_7609.jpg



IMG_7612.jpg



IMG_7583.jpg



Skulle jag ha ett uterum, eller fast bara en varm balkong, skulle jag söka mig till ensamheten där ute. Ute om kvällarna med en varm skön pläd kring mig och kanske en bra bok eller bara sitta och lyssna på fåglarna som kvittrar eller med en spännande bok. Skulle säkert ligga i en hängmatta.. det skulle väl vara något.



Nej, nu får jag sluta drömma. Önskar er alla en fin start på den nya veckan,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...