24 sep. 2015

Familjemotion

Igen har jag lite slarvat med motionen och det har även blivit lite väl mycket godisätande. Jag antar att stress påverkar mitt godisätande och det facto har det påverkat mina besök på gymet också. Har nu de senaste fyra månaderna betalat min månadsavgift men inte en enda gång varit där ( tror jag). Har bara inte hittat tiden. Ibland kanske jag skulle ha haft tid men då har det vunnit att bara få vara hemma . Utmattad. Nu har vi dock bokat in en timme badminton i veckan. Tanken är att jag och den yngsta skall gå eftersom han älskar badminton. Men eftersom det är en "vakiovuoro" (långtidsbokning; samma dag varje vecka) kan i princip vem som helst i familjen gå. Äldsta sonen övertog mitt gym-medlemskap så han tänker börja träna på allvar. Men min nya sportgren är då badminton och däremellan skall jag och dottern gå raska promenader. Känns bra och vi är riktigt ivriga.



DSCN3222.jpg



DSCN3223.jpg



DSCN3226.jpg



I går var vi och skaffade redskapen och pojkarna tränade lite här inne tills jag bad dem sluta då jag insåg att bollen träffade mina ljustakar och diverse andra "ädelstenar" ;) Så ivern finns. Hoppas bara att min fot blir frisk till första badmintonen; jag stukade nämligen foten på jobbet och just nu är både vristen och knäet lite sjukt och svullet. Men nog skall det väl gå bra.



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...