30 juli 2015

Snäckor och stenar

Inget strandväder, nej! Inte idag heller. Kan inte säga att jag upplevt sommaren som regnig och dålig men har saknat våra dagar på stranden. Tror vi under min långa sommarsemester endast varit 3-4 gånger på stranden. Synd! Det är de stunderna man minns sedan under den kalla vintern. Och naturligtvis resor man gjort - precis en vecka kvar till vår solsemester. Kan inte beskriva hur härligt det skall bli - hur vi längtar. Min mamma åker årligen Till Puerto Rico tillsammans med sin käraste ;).. De brukar alltid bo på samma hotell och brukar bo i samma rum varje gång. Har sagt åt henne att jag aldrig skulle slösa bort pengar på att se samma saker om och om igen. Nu gör vi då det samma. Vi åker till samma ställe, samma hotell och har dessutom bett om att få samma härliga stora rum ( läs: tre rum..). Det känns såå härligt att veta precis vart man är på väg, precis vad det finns i närheten, veta hur rummet ser ut och hur ljuvlig poolområdet är. Tror vi alla känner likadant. 



ppi.jpg



Där nere tycks det vara riktigt härligt varmt, bra - för det gillar vi. + 36... kollade kvällstemperaturen där i går och den var 27 grader då klockan visade 21.30. Me like !!  Har ju den senast tiden köpt snäckor och härlig mjuk sand men hoppas jag kan plocka med mig hem lite fina vita stenar och snäckor. Kanske lite grekisk sand också...hihihi !



Idag tror jag att det blir en tur till Ikea eftersom jag behöver lite smått och gått därifrån. På tal om Ikea,tjoade själv efter ett Ikea-datorbord som jag länge velat ha, på en av FB-sidorna jag följer - blev erbjuden ett för en struntsumma och dessutom får jag det hemkört - inte illa, det tackar man inte nej åt ! Så idag får dottern ett nytt bord. Allt ordnar sig, så är det.



lk.jpg



Mer i morgon,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...