20 juli 2015

Mitt olivträd

Hemma igen. strax drar vi ju till Grekland men lite hinner vi som tur vara hemma emellan. I går gick tvättmaskinen hela dagen men allt är nu bykat och i skåpen. Skönt! Visst har man det alltid rätt så bra när man är borta men nog är det ju sitt hem man älskar. Den äldre sonen hade stannat hemma för att sköta husdjuren och han hade huserat här riktigt snyggt förutom den stora mängden men hö jag hittade runtomkring i huset ;)). Innan vi for på resa han jag ju få ett paket från Holland från Lifestyle by Leonie, innehållande lite härligheter. Bl a dessa olivkvistar. Köpte två stycken som jag  böjde så att de så att de blev och se ut som e riktig buske Sedan stack jag ner dem i en stor rottingkruka och fyllde på med vita stenar. Tycker de blev riktigt snygga. Jag har ett flertal gånger ägt ett rikitgt olivträd men de är så svåra att få att trvas här under vintern. Nu skall det väl lyckas....



DSCN2047.jpg



 



DSCN2048.jpg



 



DSCN2049.jpg



Önskar er alla en härlig start på veckan. 



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...