12 juli 2015

Äntligen på Åland - dag 1

Igår kom vi äntligen hit till det bästa stället på jorden - nämligen till Åland! Åkte med färjan från Helsingfors på kvällen och steg i land i Mariehamn således kl 04.25. Det gungade ordentligt på vägen och vi sov ganska dåligt de få timmar vi hann sova så vi tog ganska lungt hela dagen. Åkte och handlade mat och njöt i solskenet här på vår härliga gård. Det blev nämligen en alldeles underbar solig och het dag trots att man inte kunnat tro det på förmiddagen. Det blev slapp i solstolen hela dagen. Visst körde vi till vårt närloppis där jag köpte en bunt med inredningstidningar.. (det är inte alla som har som närbutik ett loppis inte  )



DSCN2062.jpg



 



DSCN2059.jpg



 



DSCN2058.jpg



Sen njöt vi på kvällen av lite godis och Sommarkrysset och redan under programmet märkte jag hur ögonen gick fast så jag bestämde mig för att krypa ner i sängen - och somnade bums. Inte så konstigt med tanke på att jag sovit två timmar den föregående natt .. Och kl 22.30 sov alla! Och ute sken solen ännu....



DSCN2056.jpg



 



DSCN2057.jpg



Här är det bara så vackert. Jag njuter för fullt. Idag vaknade jag fullt utvilad redan efter kl 06 och var tvungen att gå ut och sitta på terrassen och sitta en stund - bara höra måsarna skrika och titta ut över havet som var spegelblankt. 



Åh vad jag älskar att vara här !



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...