25 juli 2015

a la Jamie

I går närt jag kom hem kände jag att det doftade speciellt .Hittade en stor bunt med koriander på köksbordet och förstod inte riktigt varför mannen hade köpt just den örten. Vi brukar nästan aldrig använda koriander i maten. Förklaringen kom senare - han hade sett ett matlagningsprogram med Jamie Oliver där han hade gjort någon egen guacamole som vi nu i kväll skall göra. Och en av ingredienserna var tydligen just koriander. Passar mej bra - jag älskar avocado men hatar de färdiga guacamole såserna som säljs i affären. De är alldeles för starka för min smak. Har sedan tidigare haft bloggsamarbete med Orthex och de har superbra örtkrukor, bl a ett set med tre krukor. De kan användas även helt separat och det är så vi just nu kör. Skall göra ett inlägg om Eden 3-pack lite senare. Dessa är perfekta då man köper sallad eller örter i kruka från affären.

cvc.jpg


Men nu väntar jag alltså på kvällsmys - tortilla chips och egengjord guacamole a la Jamie.

Solen skiner mina vänner och jag tänker nu gå ut på terrassen,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...