28 juni 2015

Vackert och doftande

God morgon alla kära vänner där ute!



Vaknade först klockan 9 idag - vad skönt. Blev dock väckt av en skara måsar som skränade . Det har de gjort flera morgnar tidigare, kan inte förstå vad de har här att göra - de är ju havsfåglar, vet jag! Det är som att vakna upp på Salutorget! Usch.. Nå, har försökt stiga upp tidigt under semestern för att hinna med så mycket som möjligt...



Fick av ett av mina dagisbarn en underbar pion, som är en av mina favoritblommor. Den är så vacker och doftar så underbart att man önskar man hade en hel bunt av dem . Vi har pioner ute på gården men när jag tar in av dem brukar det uppenbara sig diverse småkryp så nu har familjen förbjudit mig att göra det fler gånger...



IMG_1088.jpg



Idag se det ut att bli fint väder och jag tänkte kanske åka på en loppistur men sedan blir det nog en skön stund i solstolen. Mannen åkte tidigt iväg på jobb idag. De håller få att flytta firman och i morgon skall allt finnas på ny adress. Så jag och barnen huserar här hemma idag. Kanske jag lyckas locka nån av dem som sällskap. 



IMG_1087.jpg



Besökte annars Cobello här i veckan och kom naturligtvis hem med kassen full av härligheter. Bland annat denna La plage- ljuslykta som är fylld med den finaste sand du kan tänka dig  samt vackra snäckor. Köpte lite mer snäckor som jag kommer att behöva senare.  Tyvärr hade inte rean börjat där ännu ( eller kanske det bara var bra!) 



IMG_1089.jpg



Nu nskar jag er en sön och solig söndag. Glöm inte att delta i Dermosil-utlottningen här på bloggen .



Lotta



 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...