14 juni 2015

Ny matta i köket - me happy

God morgon! Vilket härligt väder vi hade igår. Vi var ute från morgon till kväll. Eller rättare sagt var JAG ute från morgon till kväll. Hela förmiddagen njöt jag på terrassen med en bra bok , senare blev det shopping med mannen och eftersom vi handlade lite blommor och plantor, blev det en plantering ute i trädgården på eftermiddagen. På kvällen plockade jag upp lite grejjer som "någon" lämnat lite här och där och när jag kommer in i köket blir jag bara så glad. Kan inte låta bli att älska den nya köksmattan som jag klickade hem. Vilket kap alltså. Härligt mjuk att gå på, rätt storlek (70x200) samt precis den färgen jag länge sökt hit till köket. I am sooo happy!



DSCN1948.jpg



Mattan är jaquardvävd och av 100% bomull och går t om att tvätta i maskin - super, med tanke på att den ligger i köket. Måste medge att jag rätt så ofta verkligen är nöjd med mina hemklickad -produker...



DSCN1946.jpg



 



DSCN1943.jpg



Idag är det inte lika fint väder. Just nu regnar det. Fast det känns oxå helt kiva. Får alltså fixa här hemma lite grann. Är det sol hittar man mig allt som oftast utomhus. Hörni - var ni på bröllop igår? Jag var! Satt vid teven under vigseln och allt för- och eftersnack och sedan följde jag med bröllopsmiddagen på kvällen och allt som hörde till det. Orkade inte se bröllopsvalsen eftersom jag bara inte hölls vaken mer - harmar lite. Vilken härligt par och vilket superfint bröllop. Gillade stilen, så högtidligt men samtidigt så fritt. Svängigt och ja - modernt. Och resten av festen likaså - annorlunda och avslappnad.



DSCN1942.jpg



Idag är det min lillasysters födelsedag,



 



GRATTIS NINA PÅ FÖDELSEDAGEN



Hoppas du får en fin dag fylld med överraskningar



 



Lotta



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...