14 maj 2015

Deval-nytt för sommarens regnskurar

Idag åkte jag med sonen på lite ärenden. Det såg verkligen regnsjukt ut fastän solen sken lite där bakom molnen. Bestämde mig ändå för att sätta på min nya långa regnrock som jag beställt från Deval. Har inte ännu hunnit använda den många gånger men just idag kändes det verkligen bra att jag tog den på. 



deval1.jpg



Mitt i allt kom det nämligen först lite regn och sedan mitt i allt började det hagla. Inga stora bollar , men så att man verkligen blev våt och kall. Rocken är en lite längre modell så tack vare den blev byxorna inte helt blöta. Känner mig lite främmande i den ännu - lite läkarfeelis har jag nog.. men man vänjer sig. Är nu på jakt efter ett par snygga vit / blåa stövlar som matchar denna härliga rock.



deval2.jpg



Deval säljs via många företag, oxå vår arbetsplats får regelbundet deras brochyr och under årens lopp har det blivit många fina kläder därifrån. Rocken är tänk som en " gå- till- butiken- i -regn-rock" inte att gå i skogen med.. och jag tror att den kommer att bli sommarens hit ( inte för att jag vill att det skall regna!=).



 



Ostin jonkun aikaa sitten Devalista tämän valkoisen pidemmän mallisen sadetakin .Tänään pistin sen päälle kun lähdimme asoille nuorimmaisen kanssa. Aurinko näyttäytyi välillä mutta yhtäkkiä satoi kaatamalla ja siinä välillä tuli rakeita. Onneksi laitoin sen päälleni. Vuosien varrella Devalista on tullut tilattua ihania vaatteita, todella laadukkaita. Devalin luettelo tulee moneen firmaan - niin myös meille. 



deval3.jpg



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...