15 aug. 2014

Uutta ikkunaan - Nytt i fönstret

Minusta on tullut Jotex-fani! Aikaisemmin en ikinä löytänyt Jotexilta mitään, mutta nyt, joka kerta kun uusi luettelo ilmestyy, löydän kivoja juttuja kotiin. Viimeksi tuli tilattua mm tämä kauniin hempeän sini / valkotraidallisen laskosverhon jonka kauan olinkin katsellut.  Tämä verho sopii muuten ihan mihin huoneeseen vain, katselin jo jos vaikka myöhemmin laittaisin sen lastenhuoneeseen tai meidän aikuisten makkariin. Alaverhot on wanha antiikkinen pöytäliina. Puolet pöytäliinasta on toiminut yläkappana ja toinen puoli puolitin ja ompelin siitä alakapat. Tykkään. Vanhat pöytäliinat ovat usein aivan väärän kokoisia meidän nykypöytiin ja minua harmitti etten ikinä käyttänyt sitä. Nyt sitten vanha pitsiihanuus sai uuden elämän meillä.

Ihanaa perjantaita !


ky.jpg


Jag har blivit Jotex-frälst!  Förr hittade jag aldrig i deras katalog något men nuförtiden hittar jag fast vad. Ett av de senaste uppköpen var denna ljuvt blå / vitrandiga gardinen till köket. Den hade jag funderat på ett bra tag och nu var det rea... Gardinen passar faktiskt in i vilket rum som helst så det kan nog hända att ni i något skede ser den i barnrummet eller i vårt eget sovrum ;). Café -gardinerna är en gammal antik bordduk som jag fixat om till gardiner. Tidigare hängde halva den handbroderade gardinen som kappa uppe och den andra halvan av gardinen klippte jag och sydde om till café-gardiner. De gamla borddukarna har oftast helt fel mått för våra moderna matbord och det harmade mig att denna finhet inte var i användning. Men på detta sätt fick den ett nytt liv.

Önskar er alla en fin fredag!


dr.jpg


DSCN0886.jpg

Minun bloginurkkaukseni - Min lilla blogghörna


jk.jpg


gtr.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...