16 juli 2014

Sudenkorento - Trollslända

Meidän mökin läheisyydessä on pieni kirppis. Poikkesimme siellä ihana pikana eilen illalla ja satuin löytämään tämän ihanan valkoisen s u d e n k o r e n t o - tuikkukupin. Oli ihan pakko saada se vaikka en olekaan vielä oikein lämmennyt tähän eläinprinttivillitykseen. Tämä sopii niin ihansti kesään. Muita kirppistelyjä en olekaan hirveästi vielä kerennyt tehdä, sillä olemme nauttineet auringosta. Jotain pientä tottakai on päässyt meikäläiseen kassiin; hopeinen kulho/lautanen, voiveitsi ja kakkulapio. Muttä tänään ajattelin ilman lapsia lähteä kierrokselle. Jospa onnistaisi!



 



jkiloppis.jpg



 



Nära vår stuga finns ett litet loppis som vi i går kväll besökte som snabbast. Råkade hitta denna lilla vita ljuskopp med en t r o l l s l ä n d a som bara skrek efter mig - trots att jag inte riktigt ännu fastnat för denna djurprints-iver som just nu pågår i inredningsvärlden. Denna var så somrig och fin att jag bara inte kunde lämna den kvar. Annars har jag inte gjort några större fynd; jo en silverskål / fat, en smörkniv och en kakspade. Idag tänkte jag åka på en runda- utan barn och hoppas på tur!



 



j%C3%B6r.jpg



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...