29 juni 2014

Sunnuntain DIY - Söndagens DIY

Joku vuosi sitten innostuin tekemään wc-parerirullista näkösuojan meidän sisäoveen jossa on ikkuna. Olin netissä nähnyt kauniin samantyyppisen koristeen joka oli laitettu seinälle taulun tapaan. Halusin kuitenkin laittaa nämä pikkuikkunaan. Jos innostut tekemään tällaisen tarvitset vain wc-paperirullia, saksen ja kuumaliimaa. Rullat leikataan sentin paloiksi ja litistetään pikkasen. Sitten 5 palaa (1 kukka) liimataan yhteen ja yhdistetään toiseen kukkaan. Tästä tuli niin hieno että olen miettinyt maalata ne kaikki. Niistä tulisi kun rautainen ikkunasuoja...



Ulko-ovessa on samanlainen pikkuikkuna johon myös tein samanlaisen ikkunakoristeen.



Ulkona sataa ja mieli on maassa eilisen ihanan aurinkoisen päivän jälkeen. Huomenna lähtee toinen lomaviikko käyntiin ja silloin kannattaa tulla käymään täällä - uusi arvonta on nimittäin alkamassa.....



 



DIY%20wcpappersrulle.jpg



 



För något år sedan blev jag ivrig på att göra blommor av wc-pappersrullar. Hade sett på nätet liknande som var uppsatta på väggen likt en tavla. Jättesnyggt och dekorativt. Vi har i både ytter- och innerdörren små fönster som jag ville sätta insynsskydd i och limmade mina blommor dit. Om du vill göra liknande är det urenkelt. Du behöver wc-pappersrullar, en sax och en limpistol. Man klipper rullarna i 1 cm:s bitar och plattar till dem lite grann. Sedan limmas 5 bitar ihop (1 blomma ). När blommorna är klara limmas de ihop. Dessa blev så fina att jag funderar på att måla dem - då skulle de precis se ut som järngaller...Tror det skulle bli fint!



Ute regnar det och jag känenr mig smått deprimerad efter gårdagens härliga solskensväder. Vi spenderade dagen på Högholmen vilket ju var kul. I morgon börjar den andra semesterveckan och då gäller det att komma hit till Ingeborg igen för det blir nämligen en ny utlottning....



 



DSCN0279.jpg



 Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...