27 juni 2014

DIY ja kaksi voittajaa - DIY och två vinnare

Niin ensimmäinen lomaviikko on mennyt. Sää on ollut todella huono ja harmittaa pikkasen , mutta hei - viisi viikkoa jäljellä;)).Olen ehtinyt tehdä paljon kivaa ja siitä olen iloinen. Paljon on tullut luettua, olen muuten tosi huono ehtiä lukemaan mutta kesäisin yritän tsempata. Viime kesänä luin läpi kaikki Camilla Läckbergin kirjat ja nyt jatkan samalla linjalla kirjailia Mari Jungstedtin kriminaaliromaaneilla. Yksi päivässä tahtia ;).



En vieläkään ole ehtinyt kotini kimppuun, tänään kylläkin on suunnitteilla kokovartalopeilin maalaus. Löysin Tori.fi kiva ison peilin jonka näin päässäni heti valkoisena. Täällä kun melkein kaikki maalataan valkoiseksi..



Vanhempi valkoisempi projekti on tämä kuvassa oleva metallitorso jolle aikoja sitten väsäsin hetken mielijohteesta siivet. Roskiksesta löysin kanaverkkoa (jonka mun tietysti piti ottaa talteen..) ja otin valkoista harsokangasta vanhasta Ikean verhosta. Leikkasin pieniä rimpsuja harsosta jotka solmin niin että peitti jokaista reikää. Siitä tuli oikea ihanuus!



Nyt toisiin juttuihin, nimittäin arvonta blogissani on loppunut ja aamuvirkeä 13 v on arponut kaksi voittajaa. Molemmille voittajille lähtee ihana goodiebagi Foodielivingistä....



 



DSCN0249.jpg



God morgon !



Jaahas, så har den första semesterveckan flugit förbi. Vädret har varit uselt , men hej - ännu är det fem veckar kvar. Tycker jag hunnit med rätt så mycket, vilket känns roligt. Har läst rätt så mycket. Ni kanske minns förra årets Camilla Läckberg- slukande, i år är det Mari Jungstedt som jag racerläser. 1 bok i dagen-takt!  Hinner inte normalt läsa alls men försöker på somrarna ta igen mig...



Hemmet har jag inte ens börjat ägna mig åt, inget av det planerade är fixat - jo, idag har jag faktiskt tänkt ta itu med en stor helkroppspegel som jag hittade på Tori.fi. Den är nu brun men jag såg den genast vit framför mig. Som ni vet brukar ju det mesta bli vitt hos oss.



Ett lite äldre vitt projekt är denna metall-modell som jag gjorde vingar åt så där lite hux-flux. Hittade bland rosket en bit hönsnät (jo, som jag ju måste ta tillvara..) och men hjälp av Ikeas gamla "myggnätsgardintyg" gjorde jag vingarna. Klippte tyget i små slimsor som jag sedan knöt fast i nätet så att varje hål täcktes. Blev fint !



Men nu till något helt annat. Utlottningen  här på blogen är slut och min morgonpigga 13 - åring har dragit två vinnare som bägge alltså får hemskickat en härlig goodiebag från Foodieliving...



der.jpg



Ja voittajat ovat ......



Och vinnarna är ....



foodieliving.jpg



Nilla S



&



Imagine



 



ONNEA & GRATTIS



 



Lähettäkää minulle yhteystietonne niin posti tuo ihanuudet kotiin.



Maila mig era kontaktuppgifter så kommer det ett paket med posten.



hemmahosingeborg@hotmail.com



 



Tuhannet kiitokset kaikille osallistujalle ja kiitos Foodielivingille kivasta yhteistyöstä.



Tack till er alla som deltog och ett stort tack till Foodieliving för det fina samarbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...