21 juni 2014

Onni on ... - Lycka är ...

Nyt on juhlittu keskikesää ilman varsinaista kesäsäätä.



Harmillista että pitää olla niin kylmää. Istuin tänään auringossa heti kun aurinko näyttäytyi, ja oli oikein lämmintä. Mutta heti kun meni pilveen oli niin kylmää että oli ihan pakko mennä sisälle. O n n i  on nämä kotipäivät jolloin saa tehdä mitä haluaa ja ei ole aikatauluja eikä yhtään ohjelmaa. Grillattiin  ja käytiin vielä Makuunissa ostamassa jokaiselle omat irtsaripussit. Nam. .;)



kld.jpg



Sisustuspuolella on hiljaista juuri tällä hetkellä. Ideoita on mutta aikaa ei ole ollut paneutua niihin. Suunnitteilla on paljon ja ehkä ensi viikolla kun loma virallisesti alkaa, vihdoin olisi aikaa maalauksiin ja uudelleen järjestelyihin. Täytyy myöntää että olen aika tyytyväinen huoneiden järjestelyyn juuri nyt mutta aina olisi tarvetta pieniin muutoksiin, eikö vain?

 Meidän makuuhuone pitäisi saada uuden ilmeen eli se olisi nyt ykköskohteeni...



fgh.jpg



ljk.jpg



Så är då midsommaren firad. Tyvärr var inte vädret som man skulle ha önskat.



Har suttit ute idag då solen visat sig , då var det riktigt varmt. Men så fort solen gick i moln blev det så kallt att jag måste söka mig inomhus. Idag har vi inte gjort något, åh,  l y c k a  är dessa slöardagar då man kan gå omkring i mjukisbyxor fast hela dagen. Vi grillade idag igen och avslutade eftermiddagen med att köra ner till Makuuni för att köpa oss alla egna lösgodispåsar. Nu är magen helt full.



Hoppas ni alla hade en kul midsommarafton !



 



klo.jpg



På inredningsferonten är det verkligen tyst. Har massor med ideér men tyvärr har jag inte alls haft tid att förverkliga dem. Kanske nu på veckan då semestern äntligen börjar, kan jag varva ner så mycket att jag skulle få något till stånd här hemma. Egentligen är jag för tillfället rätt så nöjd med ordningen i rummen men tex vårt sovrum är jag smått irriterad på och det kommer att bli projekt nummer ett. Om vädret tillåter skall jag ta mig en loppisrunda i morgon.



 



foodieliving%20arvonta.jpg



 



Vielä ehtii osallistua arvontaan . TÄÄLTÄ pääset suoraan arvontapostaukseen.



Ännu hinner du delta i utlottningen. HÄR kommer du direkt till utlottningsinlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...