2 okt. 2016

Att orka ...och lida tyst

Märker hur mina dagar blir allt kortare och kortare med både heldagsjobb, studier, hushållsarbeten + alla kvällsprogram. Hinner inte alls med allt så som jag önskar att jag hann. För mig är det väldigt viktigt att få spendera tid hemma med familjen, för att jag skall må bra. Hatar att ha flera dagar efter varandra kvällsprogram - då lider jag. Sedan går hela helgen till att komma i fatt allt det jag måste ta igen....gillar inte alls att stressa.



Men nu har jag en vecka jobb kvar och sedan är det familjen som gäller. Skall verkligen försöka ta det lungt och som jag redan sade i mitt förra inlägg- skall fokusera på det jag gillar. Har redan planer på jobb och vi skall se hur det hela börjar förlöpa. Ni får höra mer om det när jag sluppit igång.



I går blev det en hel städande och tvättmaskinen gick varm. Köket är väl det rum som ser mest asigt ut ifall man inte alltid putsar efter sig och orkar sätta smutsiga kärl direkt in i diskmaskinen. Så igår fick köket sig en dos med trasan och nu är det igen en riktig fröjd att husera där. Kan inte riktigt fatta att jag , som alltid varit väldigt pedantisk när det gäller utseendet av mitt hem, har lärt mig att stänga ögonen och lida...tyst...utan att tappa nerverna! Härligt. Har lärt mig att stiga över klädhögar och ha en diskho som svämmar över och att hitta tomma wc-papperrullar på toaletten. Några dagar... svårt är det men är riktigt stolt över att klara några dagar.



cc.jpg



ccc.jpg



c.jpg



Och efter städningen och bykande finns det nog inte något bättre än att sätta sig i soffan men en kopp kaffe. För en tid sedan gjorde jag en alldeles underbar sylt (som blev mer som marmelad) . Blandade äppel och krusbär och kokade världens härligaste sylt. När jag tar min kaffekopp kan jag inte låta bli att mumsa på två riskakor med sylt. Såå gott. Försöker ännu hålla mig borta från vitt mjöl så riskakor får det bli...



DSCN4435.jpg



Nu önskar jag er en härlig söndag. Skall idag försöka få sonen med mig till Seikkailupuisto Huippu. Vann biljetter dit på en av deras Instagram-tävlingar och än är det lite tid kvar att använda biljetterna. Och det måste jag göra för jag älskar att utmana mig själv... Någon av er som varit där?



Kramar,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...