23 juli 2015

Bloggbikten

Under förra veckan såg jag på många bloggar den sk Bloggbikten som startades av Siljes blogg. Tyckte det var kul att läsa hur andra bloggare ser på sitt bloggande och bestämde att jag även vill skriva ner mina tankar. Så här kommer de:



bloggbikten.jpg



1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler? 



Vet inte hur många av besökarna som är unika men jag har i medeltal ca 4500 sidvisningar per dag. Den siffra som står på CASAbloggarnas framsida är alltså endast de besökare som läsat bloggen direkt visa CASA portalen.



2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?



Kollar inte statistiken alla dagar. Jo ibland gör jag det ifall det har varit fråga om något sponsat inlägg eller om jag haft någon utlottning. Det är ganska stora variationer på besökarantalet



3. Önskar du att din blogg vore större?  



Nej det gör jag nog inte. Större och kändare blogg skulle även medföra större press på hur aktiv man är och vad man skriver om. Jag vill gärna skriva om allt möjligt, både om min stora passion - inredning men även om mera familjära saker. 



4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?



Nä, det gör jag nog inte Hinner tyvärr inte läsa så mycket bloggar nuförtiden. Men visst.. just nu kopierar jag ju litegrann;). Och nog kan det hända att jag läser om något som jag själv tycker är kul och då kanske jag nog i ett senare skede tar upp samma sak på min egen blogg. Men ofta skriver jag nog om egna tankar och speciellt mycket blir det ju nog inlägg om vad som sker i mitt liv just nu , om något nytt jag köpt till hemmet eller om helt vardagliga saker.



5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg? 



Jag drömmer om mera kommentarer. Jag vet att det är jobbigt att kommentera inne på CASAbloggarna men det skulle vara härligt med mycket kommentarer från er läsare . Nog känns det ju lite fånigt med 6000 sidvisningar men inte en enda kommentar... Själv är  jag just nu rätt så dålig på att själv lämna kommentarere och jag vet ju att genom att skriva några rader på nån annans blogg ofta resulterar att man själv får en kommentar. 



6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild? 



Ja, det kan jag nog göra ifall jag har tänkt göra ett inlägg om någon speciell maträtt eller ge ut något recept. I mitt fall ganska sällan eftersom jag är en usel kock och bagare. Men ibland gör jag det..



7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”?



Nej det brukar jag inte göra. Visst köper jag en stor mängd härliga saker men dem köper jag för att jag vill ha dem. Sedan är det en annans ak om jag vill visa dem för er läsare. Ofta gör jag ju det. Men jag köper dem inte bara för att jag skall skriva om dem.



8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga? 



Nej det gör jag inte Skulle kunna sitta vid bloggen hela tiden. Älskar att skriva. Ibland tar dock ideérna slut och man tycker att ma inget har att visa/fotografera - då är det bra med en liten paus. Gillar att skriva kortare inlägg om det jag just då vill visa eller skriva om - mer sällan blir det alvarsammare inlägg. Då blir det sällan någon press. Bloggen är ju min dagbok .



9.Vad tycker du om affiliate länkar?



Använder mig sällan av sådanan eftersom jag inte riktigt hiffat hur mangör det så man verkligen skulle tjäna på det (eller har inte satt mg in i det). Men visst har jag endel reklamlänkar på min blogg alltid då och då. 



10. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat? 



Stressar inte över uppdaterandet. Skriver när jag vill och hinner.



11. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg? 



Delar den på min personlga FB-sida men vissa utvalda som jag tycker att det är ok att läser den. På Hemma hos Ingeborgs FB-sida är naturligtvis öppen för alla. Utöver dessa sidor länkar jag min inlägg på diverse blogglistor.. Är inte så värst blyg nej. Instagrammar på hemmahosingeborg



Så nu vet ni det,



Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...