31 aug. 2020

Everyday design

Samarbete med Everyday Design

Hade turen att få vara höstens brandambassador för Everday Design och får i två månaders tid testa en del av deras fantastiskt fina produkter samt presentera dem för er läsare. Men till att börja med, skall jag presentera själva företaget för er. 

Everyday Design är ett finskt företag som satsar på estetiska och praktiska förvarings- och inredningsprodukter. Företaget har funnits sedan 1995 och alla deras produkter tillverkas i Finland (förutom en!) . För designen står Helena Mattila som även är grundaren av Everyday Design. 
Produkterna är mycket hållbara och t ex metallen som använt i vissa produkter, är återanvänd och kan även senare återanvändas. Vill även berätta för er att företaget beviljats Avainlippu och Design from Finland- märket .


Vi har inte så mycket utrymme hemma hos oss att t ex papperssorteringen kan förvaras på ett sätt som jag, pedanten, tycker ser bra ut. Därför är jag så otroligt glad att jag har fått bekanta mig med Everyday Designs fantastiska ställningar och förvaringskassar. 

Till pappersförvaring har jag nu en svart Helsinki-ställning och på den hänger en vit jutekass. Papp och kartong förvaras i en lite större variant- det är Turku XL - ställningen med en svart jutekass. Bägge kassar är lätta att hänga på/ta av och bara bära iväg till sopsorteringen när de är fulla. Kassarna är behandlade på insidan vilket gör att de är perfekta också till tomflaskor eller för smutsbyket som man så vill. Enkla att torka av mellan varven.  Och våra står under trappan och det är så bra att han dem bredvid varandra...



Är verkligen nöjd med bägge och har fått en massa positiva kommentarar om att de är så snygga - dessutom är de tidlösa och passar i alla hem och ihop med alla inredningsstilar. 

Kan också erbjuda er, alla mina följare, en rabattkod till Everyday Design. 
Med koden lotta10 får du 10% rabatt på dina inköp ända till slutet av oktober. Koden gäller dock inte  redan neddrabatterade produkter.

Sista augusti idag och jag ser med vemod fram emot höstigare tider ,

🍂
-Lotta-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...