15 juli 2020

Kasvihuoneilmiö

Om du vill besöka en väldigt annorlunda och trevlig affär, råder jag dig att åka till Kasvihuoneilmiö som finns i Nummi på väg till Åbo. Här har jag varit flera gånger förr men alltid lika kul att spendera en dag på. Här hittar man allt möjligt och omöjligt, både inredning, dekoration, leksaker, köksgrejer och annat kitchit. Här glimmar det av guld, silver och färgskalan är minsann brokig. Man känner sig lite som en skata som dras till allt fast man egentligen inte ens gillar den glammiga stilen.

Tyvärr är deras hemsida enbart på finska men affären har öppet alla dagar mellan 10-18 och genom att googla hittar du mer info om detta fantastiska ställe. Givetvis finns det ett cafe på som bjuder på riktigt gott kaffe, bakverk och nu sommartid såg jag att man fick äta mat även utomhus. 

Här kommer en drös med bilder som jag tog när jag var där för ett tag sedan.












Ha en fin onsdag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...