9 okt. 2019

Piff med kalkfärgs penna.... DIY

Jag bara älskar att sitta och pyssla... det är väl den gamla dagistanten i mig som vaknar upp...
Har fått möjlighet i samarbete med Kodin Syke, att testa La Pajaritas Chalk Paint -markers. Dvs kalkfärg i ett sådant format att det enkelt går att dekorera med den underbara kalkfärgen vi alla älskar.  Har nu testat guld och silver pennan och jag gillar dem verkligen. Pennorna fäster på alla ytor och jag ville testa att göra underlag för mina pelarljus ( en del rinner mer än andra...) samt underlag för oljeflaskorna och annat som ofta ger ringar på bordet/bordduken.


Innan du börjar skall du rengöra ytan du vill måla på. Sedan skakar du pennan och trycker ändan i bordet några gånger så att färger fyller ändan. Sedan är det bara att börja...
Jag ritade med guldpennan en mandala på en överbliven kakelplatta samt med silverpennan ett annat mönster. Pennan är enkel att använda och färgen kommer fint ut. Ifall man målar fel, går det enkelt att ta bort färgen med fingret eller ett papper (går naturligtvis inte att göra ifall du målar på tyg ss lampskärm el dyl.) 





När mina underlag var klara, sprayade jag ännu ett lager lack på, så att de tål att torkas av. Jätteroligt att jobba med pennan. Testade också att rita mönster på en av mina gamla lampskärmar. Var inte lika enkelt att måla på skärmen... är dock riktigt nöjd. Pennorna är perfekta vid användning av schabloner,  att dekorera tavelramar med och t ex till att piffa upp tråkiga  ljusstakar.

Pennorna i fråga kostar 6 e /styck och du hittar dem här ( klick)


Ha en riktigt fin onsdag,

Lotta

Inlägget är gjort i samarbete med Kodin Syke



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...