21 sep. 2018

Gröna växter lite här och där

Att jag förälskat mig i grönt, har säkert inte gått någon förbi. Har redan ett tag skrivit om det på Instagram och denna gröna fas tycks inte ge med sig. Dessvärre har jag upptäckt att det är rätt svårt att hitta just den fina gröna färgen, den jag vill inreda med. Det finns rätt så mycket nyanser av lime, turkos eller skrikig grön, men det är inte den jag gillar just nu. Har istället försökt få in i alla våra rum massor med gröna växter som jag köpt och hamstrat åt mig på diverse FB-loppisar och hos vänner och bekanta. Skaffade även en ny duschgardin till badrummet och min Riviera Maison (!) får nu vila lite i skåpet...

På Facebook hittar du just nu en omröstning  där du kan påverka ett inlägg som publiceras nästa vecka. Kommer i fortsättningen att blogga allt mer om inredning eftersom det nu blivit mitt yrke. Därför hör jag gärna vad ni läsare har för åsikt och vad ni skulle ha nytta av att veta mer om/lära er om. Ifall ni har egna önskemål får ni gärna skriva till mig på 




Färgskalan i vårt hem just nu

I bakgrunden ser det fasligt ut, då vi måste flytta på alla möbler ute på terrassen, inför en taktvätt...






Duschgardinen köpt på Jysk

En fräsch blomma på lavoaren är ett feng shui-tips.
Blommor och växter ger energi och det behövs direkt på morgonen då du vaknar och ännu är lite trött

Spegeln i sovrummet har inte ännu fått någon ny färg....

Että olen hurahtanut vihreään väriin ei varmastikaan ole mennyt keneltäkään ohi. Olenkin pariin otteeseen kertonut siitä Instagramin puolella. Olen huomannut että on aika vaikeata löytää juuri se oikea vihreä nyanssi, se, jolla haluan sisustaa. Tarjolla on runsaasti limen väristä, turkoosin kääntyvät värit ja myös kirkkaan vihreät värit mutta niistä en juurikaan välitä. Sen vuoksi olen hamstrannut viherkasveja sieltä sun täältä ja nyt melkein joka huoneessa näkyy pilkahduksen vihreätä. Ostin myös uuden suihkuverhon jossa hieman kasvillisuutta ja niin ihana Riviera Maisoni suihkuverhoni päätyi varastoon huilimaan...

Facebookin puolella on juuri nyt äänestys menossa jossa te, lukijani, voitte vaikuttaa blogini  sisältöön. Ajattelin jatkossa kirjoittaa yhä enemmän sisustamisesta, sillä onhan sisustus nykyään ammattini. Sen vuoksi haluan mielellään kuulla mitä teitä kiinnostaa ja mistä haluatte oppia lisää. Jos sinulla on toiveita saat mielellään kirjoittaa niistä minulle.


Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...