28 sep. 2018

Bedroom inspiration

Vilken vecka, känns härligt med veckoslut. Känner mig så omotiverad att jobba pga av att jag just nu har så mycket att göra. Har tusen järn i elden som borde smidas och jag kan inte fokusera utan gör lite av allt och känner hur allt bara rinner mellan fingrarna på mej. Det är översättningar, inredning samt en tidningsartikel och you name it. Skulle helst bara ligga i sängen och lyssna på någon podd. Därför blir det lite bedroom-inspiration idag. Vårt sovrum ligger i övre våningen där de andra sovrummen även befinner sig. Här har jag börjat slarva med bäddandet och kör med sk organiserat kaos. Bäddar men inte med dagtäcke och så det ser städigt ut. Utan bara inbjudande...
Just nu är det H&M:s uggle-lakan och Riviera kuddar men i helgen skall det bli nybäddat i grönt. Bytte under veckan ut våra ljusblåa dekorationskudde till en pudrig rosa, och med ens ser hela rummet så fluffigt ut. Det behövs inte mycket💜

PS! Ifall du vill beställa mitt nyhetsbrev, klicka HÄR






Kyllä tuntuukin ihanalta että on perjantai. Tämä viikko on tuntunut kaoottiselta sillä nyt on erittäin paljon tekemistä työ puolelta. On käännöstöitä, sisustamista sekä lehtiartikkeli jotka pitäisi valmistua. Huomaan miten en saa mitään tehtyä kun on liikaa ja kaikki vain valuu sormien läpi kuin hiekkaa. Inspiraatio on siis kaukana ja mieluiten makaisin vain sängyssä kuuntelemassa joku podi. Sen vuoksi saatte tänään hieman makuuhuoneen inpiskuvia. Makuhuoneemme sijaitsee yläkerrassa muiden makkareiden kanssa ja täällä vallitsee huoliteltu kaaos. En viitsi pedata kunnolla vaan petaan vain suoristamalla lakanat ja fluffaamalla tyynyt. Juuri nyt käytössä on H&M:n ihanan pöllö-pussilakanat ja Rivieran tyynyt mutta jo viikonlopun aikana pedataan uusiin lakanoihin. Viikolla vaihdoin vaaleansinisen koristetyynyn tähän puuterin sävyiseen tyynyn ja voi että, miten koko huone näyttää pehmeältä. Ei tarvita paljon saamaan ihan uuden feeliksen!

PS! Jos haluat tilata uutiskirjeeni klikkaa TÄSTÄ

Lotta

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Roligt att höra. Visst sover man gott i ett mysigt sovrum? Kul att du tittade in hos mig. Önskar dig en trevlig helg <3

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...