22 aug. 2018

Tillbaka till vardagen

Bloggsamarbete

Ni som hängt med här under den senaste tiden, vet att jag spenderat den senaste veckan utomlands, närmare bestämt på Kreta. Postade några inlägg därifrån då jag i början av veckan vaknade väldigt tidigt och tänkte jag skulle vara flitig. Men allt efter att veckan framskred, sov vi betydligt längre och min sk egen tid, fanns inte mer. Senare i veckan skall ni få se mer bilder från resan.

Istället kan jag konstatera att det har hunnit bli höst här i vårt land. Vi kom från +40 till + 8 vilket gjorde att jag nös och frös igår. En skön bastu hjälpte lite grann men man kan väl säga att vi drogs tillbaka till vardagen rätt så snabbt. Två i familjen hade jobb redan i morse, medan mannen har semester denna och hela nästa vecka och den yngste sonen går till skolan först i morgon eftersom hans lärare tyckte han kunde återhämta sig ännu idag... (snällt va?). Själv har jag under den närmaste veckan haft massor i tankarna och har nu ett riktigt besvär att komma ihåg allt som skall skickas iväg, alla mina deadlines och bloggsamarbeten som ligger och väntar. Mycket kul som väntar alltså fastän det känns lite jobbigt att komma igång....

Hittade inne hos min underbara samarbetspartner Kodin 3 väriä ( klick) en ljuvlig penna och anteckningsblock som varit med mig under resan och nu är fullsmockad med idéer inför höstens arbete. Går alltid omkring med ett häfte och penna för att skriva upp allt som jag aldrig annars skulle komma ihåg.  Mannen trodde jag hade skaffat pennan på Kreta när det stod Crete på den (han läste lite fel....hih)😊. Gillar verkligen alla produkter i den här lilla webbshopen där alla produkter passar så fint ihop med varandra och det är ju praktiskt...




Såg även att det kommit mycket med fina nya saker så rekommenderar att dig att kika in och ta dig en titt. Alla mina läsare får hela månaden ut -20% rabatt på sina uppköp, genom att skriva in rabattkoden lr 201808




Några av nyheterna inne hos Kodin 3 väriä
Bild: www.kodin3varia.fi

Nu skall jag jobba lite grann innan jag börjar kratta vår gård. Vi fick två enorma tallar nedhuggna dagen innan vi åkte iväg, så ni kan tänka er att det finns att kratta och fixa...

Ha en fin onsdag, i nästa inlägg blir det lite om resan, so stay tuned 💓

Lotta


Nyt olemme taas kotona Kreetalta ja meidät kyllä heitettiin suoraan kylmyyteen ja koleaan syysilmaan. Lähdettiin +40 asteesta ja tultiin + 8 joten voi sanoa arki palasi kertaheitolla. Nyt kuitenkin 2/5 ovat töissä, nuorin menee kouluun vasta huomenna ja mies on vielä lomalla ensi viikon. Kuitenkin on pakko katsoa eteenpäin ja saada kaikki työasiat kuntoon. Viime viikolla järjestin työjuttuja sen verran että nyt on oikein vaikeata muistaa mitä kaikki on tullut luvattua. On blogiyhteistyötä, artikkeleita, kurssi valmisteluja ym ym. Onneksi pidin matkalla mukana vihkon jonka löysin Kodin 3 väriä (klick) liikkeestä. Myös supersuloinen sulkakynä tulee sieltä ( jonka mies luuli minun ostaneen Kreetalta kun siinähän lukee Crete...hih). 

Nyt kannattaa muuten käydä kurkkaamassa Kodin 3 väriä verkkokaupassa sillä huomasin siellä olevan paljon kaikkea uutta kivaa. Muistathan että koko elokuun saat blogin lukijana -20% alennusta kaikista tuotteista. Mainitse kassalla koodi lk 201808



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...