31 aug. 2018

Lite om astma och det första nyhetsbrevet

Vilken vecka!
Skall bli så skönt att småningom börja förbereda sig för veckoslutet. Har jobbat hela veckan och ryggen börjar småningom säga ifrån av allt sittande framför datorn. Att sitta länge är ju inte bra men då man har deadliner att passa, får man bara knipa ihop. Mannen är sista dagen ledig idag (tack gode gud för det, tre veckor tillsammans 24/7 börjar kännas). Själv har jag igår påbörjat astma-undersökningar och känner mig helt snurrig av astmamedicinen jag nu använt.  Idag blir det lite blodprov och nästa vecka lungröntgen, röntgen av bihålorna samt PEF- mätning. Suck. 

Hur som helst så är jag glad att vardagen (utan man) börjar. Jag får nämligen nada gjort när han är hemma. Just nu sitter jag och funderar på, vad jag skall börja fixa här hemma när jag har tid. Är du också en sådan som gillar att ha projekt att se fram emot? Skulle vilja måla en vägg i vardagsrummet samt en i sovrummet här på bilden. Vad tror ni om en vägg i grått ihop med denna tapet som jag bara älskar?



Idag skall jag även producera mitt första nyhetsbrev, för er läsare som beställt det. Jättekul att ni vill ha "det där lilla extra". Det skall bli så kul att få skämma bort er "VIP-läsare"💓

Ännu hinner du, som nu blev intresserad av vad som komma skall, beställa Livingroom-bloggens nyhetsbrev och på så sätt hänga med från första början. Det blir både inredningstips, pysselideer, enkla DIY och naturligtvis special utlottningar bara till er.  

Allt du behöver göra är att klicka HÄR och fyll i din e-postadress så får du brevet du med👍

Önskar er alla en fin fredag,

Lotta


Huh, mikä viikko takana. Niin paljon töitä koneen edessä että selkä jo kohta sanoo itsensä irti. Pitkään istumista ei ole hyväksi, mutta minkä sille teet jos on aikarajoja jotka täytyy pitää! Tänään mies viimeistä päivää lomalla (onneksi, sillä kolme viikkoa yhdessä 24/7 alkaa jo tuntumaan). En nimittäin saa mitään tehtyä kun hän on kotosalla... Eilen aloitin myös astmatutkimukset, sillä olen jo jonkun aikaa huomannut astmaan liittyviä oireita. Nyt sitten tänään verikokeisiin ja ensi viikolla keuhkokuvaan sekä poskiontelon kuvauksiin. Ja tietty myös PEF-mittauksia pari viikkoa.  Istun juuri miettimässä mikä muutosprojekti olisi seuraava täällä kotona. Tekisi mieli maalata yksi seinä tässä kuvan makkarissa. Oletko sinäkin sellainen ihminen että nautit siitä että jo jokin projekti odottamassa? Mitäs sanoisitte jos yksi muuttuisi harmaaksi? Sopisi kyllä tämän tapetin kanssa, jonka muuten rakastan... 

Tänään on myös tarkoitus aloittaa ensimmäisen uutiskirjeen valmistelut. Kirje joka lähtee vain teille uutiskirjeen tilanneille. Tulette saamaan "sitä pientä ekstraa". Odotan niin että pääsen hemmotella teitä ihanat VIP-lukijani💓

Vielä ehdit mukaan alusta asti jos vasta nyt kuulit tästä mahdollisuudesta. Tulet kuukausittain saamaan sisustusideoita, askartelua, helpot DIY:t ja tietysti erikoisarvontoja - vain teille!

Et tarvitse muuta tehdä kun klikata TÄSTÄ sekä täyttää sähköpostiosoitteesi, niin saat kirjeen👍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...