26 juli 2018

Ikeas Liatorp soffbord

Redan ett tag hade vårt gamla soffbord varit lite skranglig, gungat lite och fick mig att inse att jag snart gärna vill ha ett nytt. Har länge gått och sneglat lite grann på Ikeas Liatorp soffbord, som har en stor låda under glasytan, där man kan förvara saker eller lägga i dekorationer.  Råkade se på ett lokalt nätloppis detta bord och slog till. Det var billigt men även smutsigt, skrangligt och färgen hade lossnat på vissa ställen kring benen. Mannen var inte så värst glad när jag och sonen en kväll hämtade hem bordet och han såg i vilket skick det var. Men med lite TLC skulle det bli perfekt. 

Började med att tvätta det, sedan försöka spänna alla skruvar samt sist, men inte minst, måla bort alla trä skråmor. Alltså bordet blev som nytt. Man ser inget av de skavanker jag tidigare nämnde om och även mannen blev glatt överraskad när han vaknade nästa morgon ( jo jag pysslade med det hela kvällen/halva natten för det måste ju snabbt bli salongs dugligt).





Men sedan det här med lådan!
Kan inte bestämma mig ifall jag skall dekorera de fyra facken eller om jag skall lämna det tomt. Har googlat lite grann ifall jag skulle hitta några fina ideér om vad som skulle passa där inne utan att se för pyntat ut! Hittade inget som jag gillade och som jag kunde dagligen se på. Eventuellt fylla lådorna med fin sand och lägga ut snäckor och annat. Lutar just nu i alla fall, till att lämna det helt tomt för det ser prydligt ut ! 

Men har kanske ni några bra funderingar kring detta världsliga problem?  Om ni har bilder på era egna bord, som ni vill skicka mej kan ni göra det på


Idag skall det bli Mamma Mia-filmen med dottern, har du redan sett den? 

Lotta

2 kommentarer:

  1. Såååå snyggt 😊 själv varit sugen på samma bord... Och mamma Mia filmen var ljuvlig, kollade den med dottern i förrgår..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan, visst är bordet fint. Roligt att höra att du gillade filmen, har förstått att den är bra... ser alltså fram emot en trevlig kväll...

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...