23 apr. 2018

Jag gjorde en lampa....

På lördagen hade jag mitt nästa sista examenstillfälle inom inredning . Den här gången gällde det möbeltapetsering, gardiner samt göra lampskärmar. Tillfället gick fint och jag fick bästa möjliga vitsord 👍.
Visade på Instagram i ett tidigare skede, lampan som jag presenterade på examenstillfället. Hade i tankarna den mycket populära Illuminate-taklampan som jag länge trånat efter. 

Hur som helst fanns det i skolan kopparnät och koppartråd som jag ville försöka utnyttja vid tillverkningen av min lampa. Slutresultatet blev en ny kökslampa till vårt kök.  Märkte att jag lät mig störas över kopparnätet som var stommen i min lampa och för att få det mindre synligt, sydde jag ett längre bomullstyg till lampan som sedan fick bli, lite säckigt, hängande på stommen. Tycker faktiskt att den blev rätt så fin.
Har dock aldrigt varit kopparvän så vi skall se om jag vänjer mig. Om inte så tänker jag klä koppartråden som syns under lampan med jutetråd. Annors också är det att vänja sig med denna lampa, eftersom det tidigare hände en stor svart lampa ovanför matbordet....



Bestämde även att svänga om matbordet när vi även höll på att måla och fixa här. Så lited et behövs för att det skall kännas nytt och fräscht igen; ny färg på väggen, ny lampa samt ett omsvängt bord.


Idag är det riktigt mulet och aningen kyligare ute igen och jag tror att jag skall gå ut och riva ut allt från uteförrådet- det är nämligen så råddigt efter vintern att vi nog aldrig hittar våra vårkläder ifall nån inte röjer lite grann.
Önskar er en fin start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...