17 jan. 2018

Allt som är gratis....inspirerar

Allt som är gratis, lockar till inspiration..visst är det så?

Råkade på vår lokala FB-loppis hitta en stor bunt med fejkblommor som jag naturligtvis såg potentialet i fast jag inte gillar fejkväxter i allmänhet. Det var en salig blandning blommor och blad - den ena fulare än den andra. Tog dock vara på en bunt med vita liljor (tror jag det är) samt något som kanske är rosor. Meningen var att de alla skulle komma upp på linneskåpet i övre våningen men när jag fick se att en del av de vita liljorna hade lossnat från stjälken, fick jag idén att göra något annat av dem. Tog fram limpistolen och fixade en vacker krans av dem. De som blev över satte jag under en av mina stora glaskupor i sovrummet. Rosorna klippte jag av med tång och placerade upp på linneskåpet i korgen (skall byta korg till en modell äldre..). Ännu finns det kvar en bunt med ormbunkar (eller palmblad) som jag skall hitta på något med.






Ha en fin onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...