31 dec. 2017

Årets sista inlägg

Hej mina vänner!
Årets sista dag och jag tänker lite tillbaka på vad som varit och vad jag önskar av nästa år. Själv avslutar jag året med flunssa, har varat sedan fredagen och har inte sovit ordentligt på några nätter. Känner mig mosig och har bägge sönerna även flunssiga igen. Trots det skall vi försöka göra det bästa av nyårsfirandet. I år publicerar jag därför inte någon traditionell årskrönika men skall försöka minnas lite av det som hänt under år 2017.

Året har innehållit mycket skolarbete för mig, inledde mitt inredningsprojekt hos min kund, inför examensarbetet, var på mitt sista besök på hud-och allergisjukhuset för att bli (för stunden) friskförklarad från min konstiga hudsjukdom, vilket betyder att min kortisonmedicinering avslutades som i sin tur förde med förändringar i min hälsa.

skrivit många artiklar, gjort produkttexter samt översättningar och haft alla tänkbara tentakler ute för att få mitt distansjobb att fungera och ge mig ett levebröd. Det har varit svårt men äntligen ser det faktiskt ganska bra ut.

Har har hunnit med många kompisträffar och många koppar kaffe och det har blivit flera härliga stunder tillsammans. I år har det firats många 50-åringar, inklusive mig själv. I juni firade jag och mannen vår gemensamma 100-årsfest och det var superkul.
Jag har besökt Tallinn med fd arbetskamrater och rest till underbara Kreta med familjen dit vi säkerligen styr kosan även denna sommar.

Vi köpte ny bil och jag fick problem med mina leder och var på en mängd undersökningar som alla visade att jag hade artros, som gav problem längs med hela året. Fick testa ( i samband med en artikel jag skrev) på akupunktur, torrkoppning och moxa vilket var mycket givande.
Sonen slutförde sin civiltjänstgöring och fick jobb och dottern bytte arbetsplats. Minstingen som är på åk 9 hade sin PRAO-period.

Här hemma har det inte skett så mycket. Fast jag varit hemma om dagarna har jag verkligen inte fått mycket inredning och hemmafix i gång, all tid har nästan gått åt till jobb. Har många planer och skulle vilja få mycket gjort men kanske det har varit den lysande frånvaron av "extra pengar" som gjort att mina planer aldrig fått luft under vingarna. Visst är det så att det alltid händer något på inredningsfronten hemma hos mej, men inte större förändringar som jag NU längtar efter.


Nu är det alltså årets sista blogginlägg ni läser och jag vill tacka Er som troget följt med mig och min blogg trots att era kommentarer fortfarande lyser med sin frånvaro 😀. År 2018 kommer att bli ett fint år, har jag på känn. Jag vet att det kommer att föra med sig många förändringar, jobb, blir färdig inredare, mer distansjobb, sonen går ut grundskolan- ja mycket kommer att hända. Jag vill resa mer än tidigare och göra mycket sådant som jag inte tidigare gjort. Skall verkligen sträva efter det som står i texten här ovanför ↑

att få vakna upp och känna mig super
att inte ge upp
att drömma stort
att göra dagarna färggranna
ta det lugnt, glöm inte att njuta
vara kreativ alla dagar
välja att vara lycklig
dansa i regnet
vara just så galen som jag är
ta vara på äventyr, var impulsiv
jag skall göra det jag älskar att göra
tänka utanför boxen

På Instagram hittar du mig under lotta_livingroom - följ mig gärna

Love you all,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...