8 dec. 2017

8 december - tre bockar diy

För ett tag sedan hittade jag på en Fb-loppis några saker som jag ville köpa. Samma säljare hade en hög med julsaker på trappan och den som reserverat dem hade inte alls dykt upp. Hon frågade om inte jag var intresserad av lite julgrejer. Nja, sade jag, men fick i samma veva syn på dessa tre halmbockar. Såg genast dem framför mig som svarta eller vita och med fina julband på sig. Tog (till mannens stora glädje) hem dem och skaffade svart matt målspray som jag målade dem med. Sprayade ute när det var några minusgrader och färgen tag inte alls bra fast i halmen, måste alltså måla dem ännu en gång tror jag... Men blev ganska kivoga i alla fall.

Så bockar behöver inte alls vara halmfärgade....



I går snö och -5 grader, i dag regn och +4, Vad tråkigt. hoppas ändå på snö till julveckan 👍
Ha en fin fredag,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...