17 nov. 2017

Äntligen fredag.....

Äntligen fredag. Känns extra skönt idag. Sista snickartimmen var igår och jag kom hem med alla mina alster- dem visar jag lite senare. Det hela har varit mycket stressigt, med långa bilresor och sena kvällar, två dagar i veckan i tio veckors tid. Nu skall jag i stället börja fokusera på presentationen av min kökspall som är slutarbetet i delen om möbelsnickeri. Usch, ser inte alls fram emot det. Är själv mycket förvånad att snickrandet inte alls var min grej, jag som annars gillar att hålla på med allt möjligt. Men att snickra efter ritningar var såå svårt. Trots att vi har haft en alldeles superbra lärare, kan jag inte tänka som en snickare.. men det gör inte så mycket, det är ju inredare jag skall bli ;).

Här hemma har jag de senaste dagarna haft mycket på gång, bl a är min ljusblåa chunky throw klar och behöver bara fästa garnändorna. Det var ett stort projekt som jag sprättade upp flera gånger. Mer även som det i ett annat inlägg. Vårt hem har börjat få en vinterlook, granris och små granar står lite här och var och märker att jag just nu gillar den avskalade, lite kalla stilen. Ljusen brinner alla kvällar och trots att det regnar idag börjar jag ha lite julfeelis. Hur är det med er andra?



 Önskar er en skön fredag,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...