12 juni 2017

Så mycket förändras på liten tid

Hittade en bild i  mitt, för tillfället väldigt råddiga bildarkiv (alla bilder är inte överflyttade till den nya datorn och de finns utspridda i lite vilken mapp som helst..). Bilden är väldigt liten av någon orsak men pointen är att visa er hur mycket som förändrats på ungefär ett år, i vårt vardagsrum...





  • den stora lyktan är inte alls i användning just nu
  • den vita rahin (sittpallen) står där lyktan var
  • den vita gamla bordet bredvid pallen står nu i köket och fungerar som avlastningsbord för mina jobbpapper
  • kommoden i hörnet, bredvid soffan står visserligen kvar där men har fått en ny färg
  • soffbordet är sålt och vi har alltså ett nytt bord
  • den gråa stjärnmattan finns under matbordet. Istället ligger det på golvet en tjock vit härlig matta
  • skänken till vänster har , även den, fått en ny färg.
  • korgarna under det lilla vita bordet, samt stjärnkorgen vid lyktan finns inte alls i detta rum för tillfället
  • alla dynor är utbytta
  • lampan på kommoden står i sonens rum och i stället finns där en annan lampa
  • HOME-bokstäverna ovanför terrassdörren har blivit mörkbetsade
  • det silvriga våningsfatet på skänken står ni i hallen



Alltid märker man inte de små förändringarna förrän man tar en kamera och knäpper några bilder. Tänk hur mycket det hinner ske under ett år !!  Ha en fin start på veckan. I dag regnar det visst hela dagen men vi skall inte låta det störa oss. Jag för min del åker ut till vackra Kimito...

Lotta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...