14 apr. 2017

It made me so happy

I går i skolan började vi sy.Till ett senare skede hör det till kursen att sy till en kund och vi började övningssy till detta. Mitt första sy-arbete var en tygkasse som blev så härlig. Jag har inte sytt på säkert 10 år eftersom min egen symaskin börjat krångla men nu är jag nog så ivrig att jag måste ta fram den och se vad som riktigt felas den. Den här väskan är gjord av en gammal Ikea-gardin samt två Henriksdal-stolhuvor.




Jag och dottern var i butiken idag och hade denna med oss och häpnade riktigt när jag såg hur mycket där rymdes i den. Den kan även bäras på axeln och kommer att bli min favorit för sommaren. Ser ruktigt fram emot nästa vecka när jag igen får sy. Har redan planer på vad det skall bli (vi får nämligen själv välja vad vi syr...)....


Önskar er alla en avslappnande långfredag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...