3 jan. 2017

Almost Invisible - den minsta i världen

Så här vid jultider har det ju blivit ett och annat ljus tänt- ja i själva verket har vi hela tiden  något ljus och brinna, speciellt nu då jag är även om dagarna hemma. Försöker vara försiktig men man vet aldrig när olyckan är framme. Som vi alla vet är en brandvarnare en billig och bra livförsäkring. Har haft möjlighet att testa Schneider Electrics nya brandvarnare Almost Invisible och ja, det är den verkligen, alltså nästan osynlig. Jag som är relativt pedantisk, kan tycka att en ful brandvarnare kan förstöra en hel inredning på samma sätt som en stor ful högtalare gör det, ja  för mej är denna lilla varnare rena rama drömmen.


Denna lilla fotoelektriska brandvarnare är faktiskt världens minsta brandvarnare och är endast 4 cm i diameter. Trots storleken uppför den sig precis lika pålitligt som en brandvarnare av normal storlek. Namnet Almost Invisible har den naturligtvis fått just för att den är sgs osynlig när den är monterad i taket. Vid eventuell rökbildning ger denna lilla snyggis ifrån sig ett mäktigt skrikande ljud på 85 dB, I sverige testade Boverket 23 stycken olika brandvarnare och Almost Invisible var en av de 10 som klarade sig helt utan några anmärkningar.


Almost Invisible är lite och snygg och verkligen diskret. Den fina brandvarnaren har blivit tilldelat ett pris, IF Design Award för sin utformning, ett pris som årligen delas ut i Tyskland.


Det finns ännu en grej med denna larmare som jag gillar. Almost Invisible brandvarnaren här lilla brandvarnare kan man pausa i 10 minuter när man vet att man skall göra något där det kan bli falskt alarm. Bra va? Hos oss kan det nämligen behövas rätt ofta då jag lagar mat....eller släcker alla mina hundra ljus.....



Uppskattar dessa nya innovativa produkter som bevisar att fula grejer som man behöver i varje hem, inte behöver vara anskrämliga och ögon i fallande utan kan vara som denna, almost invisible!

Lotta


Detta inlägg är gjort i samarbete med Schneider Electric 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...