12 okt. 2016

Vardagsrum

Sitter och kikar runt på internet och kommer till ämnet vardagsrum. Åh, om man bara hade utrymme. Tänk vad man kunde få till stånd.  Jag gillar vårt lilla vardagsrum och trivs med att det är mysigt och varmt. Men när man kikar in i hus som dessa kan man ju inte bara vara oberörd. För visst är de fina på sitt eget sätt. I mina inredningsstudier har jag kommit fram till att jag måste slippa ut ur min "bekväma vita inredningszon" och har lite smått börjar bli varm i kläderna då det gäller färger och stilar. 



Detta första vardagsrum är ljust och luftigt. Gillar väggen bakom soffan, den ger lyster till hela rummet trots att den är grå och enkel. Det vackra föstrer på den runda väggen är ett fantastiskt blickfång.



566e88a2e4b09002ed15128e2FORIGINAL_141_2



 



Vardagsrum 2 fick mig att fastna när det gäller färgskalan. Åh vad jag gillar. Precis mina färger. Den vackra gröna färgen på de långa gardinerna blandade med ljusa textilier och sedan den vackra mattan med svarta detaljer. Här skulle jag gärna sitta och mysa. Kristallkronan är pricken över i:et .



568a6254e4b09002ed1513322FORIGINAL_141_2



 



I det tredje vardagsrummet kan jag se ett ungt par. De har nyss köpt sin första egna lägenhet och jag gillar de orange inslagen i kontrast mot det vita. Hornen på väggen passar fint in i denna lite skandinaviska stil . Här skulle jag kanske ha hängt långa vita gardiner. 



568e3aa6e4b09002ed15134c2FORIGINAL_141_2



 



Detta loft vardagsrum har bara den där wow-effekten som man önskar man själv hade i sitt vardagsrum! Balkar i taket, öppet och stora fönster. Trappa upp till loftet och en liten tegelvägg där just innan trappen... skoj och snyggt!



loft-olohuone.jpg



Ett vardagsrum med utsikt, va? Här behövs verkligen inga gardiner . Att bo på detta sätt måste väl bara ge själen lugn och ro. Att sitta här och bara se ut över trädtopparna. Här behövs ingen television heller när man ser skog från alla håll. Kan riktigt föreställa hur härligt det är att sitta där på kvällen med ljus på bodet. Lugnet bara faller över en...



566e88bde4b09002ed1512982FORIGINAL_141_2



 



Glas, trä och sten - det är vad detta vardagsrum är gjort av. Allt speglas på något och detta vardagsrum blir stort och ljust. Flygeln är stor och har en vacker färg som kommer fint fram i inredningen. Bordet bakom flygeln skulle jag flytta bort...likaså mattan.



566e88c1e4b09002ed15129a2FORIGINAL_141_2



 



Igen ett vardagsrum som är ljust och har inslag av orange. Modernt hus med ett stort och luftigt vardagsrum. Ögonen fastnar på de svarta stolarna i matsalen och fotöljen i vardagsrummet . Gillar igen inte mattan. De vackra spottarna i taket både på övrevåningen och i den nedre ger en spännande effekt.



568ae0d9e4b09002ed1513402FORIGINAL_141_2



 



nimmare.jpg



Foton: Etuovi.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...